Ποια πατάτα είναι καλύτερη, ποια είναι πιο υγιεινή, ποια να διαλέξω;

patata-glykopatata
  1. Τα 2 είδη πατάτας, αν και μοιάζουν, προέρχονται από διαφορετικές οικογένειες:
    Γλυκοπατάτα <οικ. Convolvulacaea VS Πατάτα < οικ. Solanaceae
  2. Δίνουν περίπου τις ίδιες θερμίδες (90kcal/ 100g), με τη γλυκοπατάτα να υπερέχει λίγο ως προς τις φυτικές ίνες (3.3g VS. 2.1g/100g).
  3. Ως προς τα μικροθρεπτικά τους είναι σχεδόν ίδια.. ωστόσο η γλυκοπατάτα είναι SUPER πηγή Βιταμίνης Α.. (απαραίτητης για τη νυχτερινή όραση και όχι μόνο..)
    (*βέβαια δεν είναι βιταμίνη στην οποία συχνά έχουμε έλλειψη)
  4. Η γλυκοπατάτα (αντιθέτως από το όνομά της..) ανεβάζει πιο αργά το σάκχαρο, άρα προτείνεται συχνά ως «καταλληλότερη» για διαβητικούς…

Όμως… προσοχή!
Η μέθοδος μαγειρέματος παίζει κρίσιμο ρόλο (επηρεάζοντας τη δομή του αμύλου).

Βραστή γλυκοπατάτα: ΓΔ=61. Αντίθετα..
Ψητή γλυκοπατάτα (όπως συνήθως καταναλώνεται): ΓΔ=94.
(όταν η κλασική βραστή πατάτα έχει 89..!)

Γλυκαιμικός δείκτης

Γλυκαιμικός δείκτης είναι ο αριθμός που δείχνει πόσο απότομα ανεβαίνει το σάκχαρο στο αίμα, σε σχέση με τρόφιμο αναφοράς.
Ωστόσο, αν κρατήσετε την, πλούσια σε ίνες, φλούδα της γλυκοπατάτας βοηθάτε στην περαιτέρω μείωση του ΓΔ. Και εννοείτε ότι προτιμάμε να μην τηγανίσουμε (τουλάχιστον όχι συχνά..).
Επίσης, τα υπόλοιπα τρόφιμα με τα οποία θα φάτε την πατάτα ή γλυκοπατάτα θα επηρεάσουν και αυτά το πόσο απότομα θα ανέβει το σάκχαρό σας αλλά και τον κορεσμό.

Συμπερασματικά:
Μην ξεχνάτε ότι η επιλογή ενός μεμονωμένου τροφίμου ΔΕΝ καθορίζει τη συνολική ποιότητα της διατροφής μας. Να έχετε και τα 2 είδη πατάτας στη διατροφή σας αρκεί να τις παρασκευάζετε με πιο υγιεινό τρόπο και να τις συνοδεύετε με άφθονα λαχανικά και πρωτεΐνες. 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *