Πώς θα χάσετε εύκολα τα κιλά των διακοπών

Οι καλοκαιρινές διακοπές αποτελούν, για τους περισσότερους από εμάς, παρελθόν και το φθινόπωρο εμφανίζεται δειλά στην καθημερινότητά μας. Στο πέρασμά τους όμως, εκτός από όμορφες και γευστικές αναμνήσεις, άφησαν και κάποια περιττά κιλά.

Παρακάτω συνοψίζονται μερικές συμβουλές, οι οποίες θα βοηθήσουν να τα ξεφορτωθείτε εύκολα και μόνιμα:

  1. Προγραμματίστε τα γεύματά σας: 1 γεύμα κάθε 4 περίπου ώρες βοηθά στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, άρα και καλύτερος έλεγχος της όρεξης και της πείνας.Πιο εύκολα λοιπόν θα συγκρατηθούμε όταν θα αρχίσουν να κυκλοφορούν πειρασμοί μπροστά μας. SOS-γεύμα το πρωινό: ενεργοποιεί τον μεταβολισμό & παρέχει στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινάει η ημέρα.
  2. Καταναλώστε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίαςΟι πρωτεΐνες διατηρούν το μυϊκό ιστό, αυξάνοντας τις καύσεις, ενώ προκαλούν και κορεσμό. Καλές πηγές & χαμηλές σε λιπαρά είναι το κοτόπουλο,το άπαχο κόκκινο κρέας (π.χ. ψαρονέφρι, μοσχαρίσιο φιλέτο), τα  γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών (π.χ. γιαούρτι 2%, cottage), τα αυγά και τα θαλασσινά. Προσοχή στις ποσότητες όμως, γιατί και αυτές οι πρωτεΐνες παχαίνουν. Θυμηθείτε απλά ότι 1 αυγό ή 30γρ τυρί δίνουν όσες θερμίδες δίνει περίπου και 1 φέτα ψωμί.
  3. Περιορίστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες (πχ λευκό ψωμί, ζυμαρικά, φρυγανιές και ρύζι). Αντί αυτών επιλογή τροφίμων πλούσιων σε διαιτητικές ίνες, όπως ολικής άλεσης δημητριακά, καστανό ρύζι, πλιγούρι, κινόα και όσπρια. Πέραν του ότι είναι μακράν πιο θρεπτικά, με μικρότερες ποσότητες χορταίνουμε για πολύ περισσότερη ώρα. Συμφέρει!
  4. Αντικαταστήστε τα τυποποιημένα σνακ με φρούτα εποχής: Είναι αδιαμφισβήτητο ότι τα φρούτα μας τροφοδοτούν με νερό, ίνες, βιταμίνες, και ανόργανα στοιχεία. Μας χορταίνουν πολύ περισσότερο δίνοντάς μας σημαντικά λιγότερες θερμίδες. 1 μήλο περιέχει μόλις 60 θερμίδες, ενώ μία σοκοφρέτα >200. Κάντε έξυπνες επιλογές!
  5. Πιείτε 8-10 ποτήρια υγρών/ημέρα!Εκτός από την κατανάλωση νερού, μπορείτε να πετύχετε το στόχο και μέσω της κατανάλωσης διαφόρων ροφημάτων όπως τσάι, καφές, σόδα.. Η επαρκής ενυδάτωση έχει συνδεθεί με το αίσθημα πληρότητας, καλύτερη συγκέντρωση. Πίνετε 1 ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα, για καλύτερη πέψη καθώς και με το ξύπνημα για να ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας.
  6. Αθληθείτε!!: Η ισχύουσα σύσταση είναι 150 λεπτά/ εβδομάδα άσκηση μέτριας έντασης. Περπατήστε, τρέξτε, χορέψτε. Μια συνήθεια διατηρείται μόνο αν είναι ευχάριστη.. Παράλληλα, θα παρατηρήσετε αλλαγή στο αίσθημα ευεξίας και διαύγειας, καθώς και μείωση του στρες..
  7. Κοιμηθείτε >6 ώρες: Η έλλειψη ύπνου έχει συσχετιστεί με αυξημένο σωματικό βάρος, καθώς οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση φαγητού και πρόσληψης θερμίδων, καθώς και ορμονικές διαταραχές που αυξάνουν την όρεξη. Τουλάχιστον 6 ώρες ύπνου θα βοηθήσουν στην μείωση του στρες αλλά και στην επίτευξη ενός υγιούς σωματικού βάρους.

Μη ξεχνάτε, με μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας μπορούμε να πετύχουμε σημαντική αλλαγή στην υγεία και ευεξία μας!

Επιμέλεια:
Κέλλυ Παπακωνσταντοπούλου (τελειόφοιτη Χαροκοπείου Πανεπιστημίου)
Έφη Κολοβέρου