deiktis-koresmou

Ενδιαφέρον παρουσιάζει μια έρευνα πριν κάμποσα χρόνια στην Αυστραλία, στην οποία μελετήθηκε η διάρκεια του κορεσμού από την κατανάλωση διαφόρων τροφίμων. Το ψωμί αποτελούσε την τροφή αναφοράς (σκορ 100) και τα λοιπά τρόφιμα βαθμολογούνταν σε σχέση με αυτό..
Πχ τιμές >100 χορταίνουν περισσότερο από το ψωμί, ενώ <100 λιγότερο..

Ο σολομός και το αυγό σκόραραν πολύ ψηλά κάτι αρκετά αναμενόμενο βέβαια δεδομένης και της υψηλής περιεκτικότητας τους σε πρωτεΐνες και λιπαρά.

Ωστόσο, η επικεφαλής ερευνήτρια Δρ. Χολτ κατέληξε στο ότι υπάρχουν τρόφιμα που μη αναμενόμενα προκαλούν σημαντικό αίσθημα κορεσμού (πχ πατάτα βραστή) καθώς είναι εκ φύσεως χαμηλά σε ίνες και πρωτεΐνη.. Και κατέληξε στο ότι αν κάποιος κάνει πχ δίαιτα (όπου θέλουμε να αποφεύγεται το αίσθημα πείνας) ίσως είναι καλύτερο να επιλέγει αυτές τις τροφές..
Πχ βραστή πατάτα (σκορ 323) αντί ρύζι (σκορ 132-138) ή ψωμί (σκορ 100) (ως υδατάνθρακα).

Αν και η συγκεκριμένη μελέτη (Holt et al, Eur J Clin Nutt 1995) έχει δεχθεί αρκετή κριτική ως προς το σχεδιασμό της (με τον οποίο συμφωνώ εν μέρει), την αναφέρω προς προβληματισμό και για να εγείρω το θέμα του κορεσμού όσο κάνουμε δίαιτα!

Θυμίζω / Τονίζω:
Δεν πρέπει να πεινάμε για να χάσουμε βαρος!! Είναι μύθος.

Ξέρετε όμως τι πρέπει… ;
Πρεπει να σχεδιάσουμε έξυπνα το πλάνο μας στηριζόμενοι:

  • στη φυσιολογία των θρεπτικών συστατικών,
  • στο feedback του ατόμου (δεν μας χορταίνουν όλους τα ίδια, το ίδιο) αλλά και γιατί όχι
  • σε τέτοιες μελέτες επικουρικά..

Και να βρούμε το κατάλληλο σχήμα για κάθε άτομο ξεχωριστά..

Εσείς τι έχετε παρατηρήσει ότι σας χορταίνει όταν κάνετε δίαιτα;

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *