Φρέσκα ή Αποξηραμένα φρούτα; Και τα 2 φυσικά…
Πάμε να σας εξηγήσω πιο κάτω τις μικρές τους διαφορές..

  1. Τα φρέσκα φρούτα έχουν πολλή υγρασία, δηλαδή υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (συνήθως >80%) συνεισφέροντας έτσι στη συνολική πρόσληψη υγρών.
  2. Τα φρέσκα φρούτα λόγω του νερού αλλά και του όγκου τους μας χορταίνουν περισσότερο σε σχέση με ισοθερμιδική ποσότητα αποξηραμένων (π.χ. 2 μήλα = 2 κ. σούπας σταφίδες)
  3. Τα φρέσκα φρούτα ΔΕΝ έχουν ποτέ πρόσθετη ζάχαρη, σε αντίθεση με πολλά αποξηραμένα φρούτα στα οποία συχνά προστίθεται ζάχαρη (πχ σε κάποια μούρα ή ανανά ή φράουλες). Ζητείστε πάντα αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη..
  4. Τα φρέσκα φρούτα έχουν περισσότερη βιταμίνη C από τα αποξηραμένα, ωστόσο στα υπόλοιπα μικροθρεπτικα συστατικά και ως προς τα αντιοξειδωτικά τους δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες διαφορές
  5. Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα λειτουργούν ως φυσικά υπακτικά, μαλακώνοντας τα κοπρανα, υποβοηθώντας την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας αν υπάρχει. Και το ακτινίδιο από την ομάδα των φρέσκων βέβαια βοηθάει πολλούς…
  6. Τα αποξηραμένα φρούτα είναι πολύ πιο εύκολα στη μεταφορά και εύκολο να τα καταναλώσουν στο χώρο εργασίας μας ή ακόμα και ενώ δουλεύουμε ιδιαίτερα βοηθητικό για άτομα που έχουν πολύ λίγο χρόνο και για ψώνια αλλά και για διάλειμμα φαγητού όταν εργάζονται.
  7. Κάποια φρέσκα φρούτα είναι υψηλά σε FODMΑPS (πχ μηλο, αχλάδι, μάνγκο) και τα περισσότερα αποξηραμένα θέλουν αποφυγή από τα άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου που ακολουθούν διατροφή χαμηλή σε FODMAPS.
    Μιλήστε με το ειδικό που σας παρακολουθεί για καλύτερη καθοδήγηση.
  8. Τα αποξηραμένα φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα πχ χουρμάδες (64-66%, όταν τα δαμάσκηνα έχουν 38%) αποτελούν εξαιρετικό υποκατάστατο της ζάχαρης σε γλυκά κέικ, μπισκότα.

Είναι όμως όλα τα φρούτα θερμιδικά ίδια;

Γιατί δεν μπορώ να αδυνατίσω; Αφού έχω κόψει τα μπισκότα και τρώω φρούτα στα σνακ…
Ναι, μπορεί. Και μπράβο που τα έχεις περιορίσει!

Σίγουρα τα φρούτα είναι πιο υγιεινά από τα φουλ σε κορεσμένα (και ίσως και trans λιπαρά οξέα) μπισκότα.

Comparison between dried and fresh berries

Για παράδειγμα, όπως βλέπετε στη φωτογραφία.. 100γρ αποξηραμένα cranberries (χωρίς ζάχαρη μάλιστα) αποδίδουν 310 θερμίδες, όταν ισοδύναμη ποσότητα φρέσκων μούρων αποδίδει μόλις 45..‼️

Και αλίμονο…. Δεν λέω ότι είναι κακό να τρώμε αποξηραμένα φρούτα. Εμένα είναι από τα αγαπημένα μου καθώς αποτελούν εύκολη, στη μεταφορά και διατήρηση, λυση ειδικά όταν είμαι εκτός σπιτιού. Όμως θέλουν προσοχή και μέτρο, καθώς μπορεί να αποδώσουν πολλές, πολλές, πολλές θερμίδες!

Και επειδή με ρωτάτε ΠΟΣΟ πρέπει να φάω; ΠΟΙΑ είναι η μερίδα;

Σας απαντώ ότι αυτό εξαρτάται από το για ποιον άνθρωπο μιλάμε και φυσικά τι άλλο τρώει μέσα στην ημέρα του.

Συνεχίστε λοιπόν να προτιμάτε τα φρουτάκια (ειδικά τώρα που περνάτε πολλές ώρες στο σπίτι λόγω καραντίνας) έναντι άλλων σνακ, όμως μην αυταπατάστε… ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΝΕΡΟ!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *