Άραγε κάνει να τρώμε αλλαντικά ή είναι επικίνδυνα;

Τι είναι τα αλλαντικά;

Όλα τα προϊόντα αλλαντοποιΐας ανήκουν στην κατηγορία του επεξεργασμένου κρέατος.

Επεξεργασμένο θεωρείται το λευκό ή κόκκινο κρέας το οποίο έχει συντηρηθεί με τη χρήση μεθόδων (όπως κάπνισμα, ωρίμανση, προσθήκη αλατιού) ή και με τη χρήση χημικών ουσιών όπως νιτρώδες νάτριο (πχ. ζαμπόν, πάριζα, γαλοπούλα, φέτες κοτόπουλου, σουτζούκι, λουκάνικα κλπ).
Πηγή: Εθνικός Διατροφικός Οδηγός

Γιατί θεωρείται επικίνδυνο;

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η συχνή κατανάλωση αυτού του τύπου κρέατος έχει συνδεθεί συστηματικά με αυξημένο κίνδυνο καρκινογένεσης. Με αποτέλεσμα το IARC Working group του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας να το θεωρεί Group 1 Καρκινογόνο (δηλαδή ότι προκαλεί καρκίνο).

Υπάρχουν Ισχυρές ενδείξεις ότι συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου παχέος εντέρου και κάποια δεδομένα για καρκίνο στομάχου (όχι με σιγουριά).
Πηγή: https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-on-the-carcinogenicity-of-the-consumption-of-red-meat-and-processed-meat)

Πόσο μπορώ να τρώω;

Έως 30γρ /εβδομάδα ΜΟΝΟ!!
Δηλαδή 1 φέτα γαλοπούλα ή 1 λεπτη φέτα σαλάμι κλπ..
Πηγή: Εθνικός Διατροφικός Οδηγός 

Η γνώμη μου είναι επειδή όταν βγαίνουμε μπορεί να πάρουμε 1 πίτσα ή 1 μακαρονάδα με κάποιο αλλαντικό καλό είναι να μην τα αγοράζουμε στο σπίτι τουλάχιστον..

Προτιμάμε πιο συχνά αυγό ή τυρί χαμηλών λιπαρών στο sandwich μας αντί για αλλαντικά.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *