Πρωινάκι χαμηλών υδατανθράκων με αυγό μάτι, τυρί cottage, ντοματίνια και φουντούκια..

Λοιπόν, ακούστε..
Πράγματι σε κάποιες περιπτώσεις προτείνονται σχήματα χαμηλών υδατανθράκων για τη ρύθμιση του σωματικού βάρους ή άλλων παραμέτρων που σχετίζονται με αυτό..

Πολλές μελέτες αναδεικνύουν την ανωτερότητα αυτών των πρωτοκόλλων για κάποιες ομάδες, πχ άτομα με Διαβήτη τύπου 2:

  • Στη βελτίωση του γλυκαιμικού ελέγχου (ειδικά στο 6μηνο θεαματική μείωση γλυκοζυλιωμένης) αλλά
  • Και άλλων καρδιομεταβολικών παραμέτρων (πχ τριγλυκερίδια, hdl) για έως και 2 έτη.
  • Πολύ αποτελεσματικά είναι στο γενικότερο φάσμα καταστάσεων που υποβόσκει αντίσταση στην ινσουλίνη πχ διαταραγμένη γλυκόζη νηστείας, διαταραγμένη ανοχή στη γλυκόζη, σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών με αντίσταση, σοβαρή Παχυσαρκία ειδικά κεντρικού τύπου κλπ.

Δεν πάμε ποτέ απόλυτα στο κομμάτι της διατροφής..

Υπάρχουν πολλά σχήματα χαμηλών υδατανθράκων από σχετικά χαμηλά (30% θερμίδων από υδατ/κες) έως και πολύ χαμηλά (<20γρ υδατάνθρακες, πχ Κετογονικής δίαιτα) σχήματα.

Βέβαια επειδή πρόκειται για σχήματα περιοριστικά και χωρίς μελέτες μακροχρόνια για την ασφάλεια ή υπεροχή ή αποτελεσματικότητα τους, η γνώμη μου είναι πάντα να προτείνονται ως θεραπεία βραχυπρόθεσμη και το άτομο να ενημερώνεται εξ αρχής για την πιθανη δυσκολία τους.
Και φυσικά να συναινέσει σε κάτι τέτοιο…

Σίγουρα τελική Διατροφική εκπαίδευση θα γίνει στο Μεσογειακό πρότυπο διατροφής ή έστω σε ένα ήπια χαμηλών υδατανθράκων Μεσογειακού τύπου σε κάποιες περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο καθώς για τη ΜΔ υπάρχουν ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγγεικων νοσημάτων, την 1η αιτία θανάτου παγκοσμίως…

Και please, Μην κάνετε μόνοι σας προγράμματα διατροφής που βρίσκετε στο ίντερνετ ή προγράμματα που κάνει ο/η φίλος/η σας..
Στην καλύτερη περίπτωση δεν θα δουλέψουν, στην χειρότερη περίπτωση θα σας κάνουν κακό..

Food for thought 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *